Jaarverslag 2021

BPD Europe (BPD) heeft een zeer sterk jaar achter de rug. Zowel in Nederland als in Duitsland boekten we in 2021 opnieuw krachtige financiële en operationele resultaten. In totaal realiseerde BPD 8.903 woningtransacties, verspreid over honderden (deel) projecten in grote, middelgrote en kleinere gemeenten in Nederland en Duitsland. Het jaar 2021 was ons op één na beste jaar ooit. Sinds 1946, het jaar van onze oprichting, hebben we in totaal bijna 375.000 woningen gerealiseerd.
  • Publicatiedatum: 13 juni 2022
Download Jaarverslag 2021

Walter de Boer, CEO van BPD, licht toe: ‘In zowel Nederland als Duitsland heeft BPD veel woningen in verkoop kunnen brengen, mede doordat we een sterke, in het verleden opgebouwde voorraadpositie hebben en als basis behouden. Voor de toekomst zetten we in op deelname aan tenders en het doen van belangrijke acquisities voor met name grootschalige gebiedsontwikkelingen, zodat we voldoende betaalbare woningen aan de benodigde woningvoorraad in Nederland en Duitsland kunnen blijven toevoegen. Om dat te kunnen doen zijn, naast de huidige binnenstedelijke locaties, tientallen grotere woningbouwlocaties nodig aan de randen van steden en daarbuiten. Door opschaling en door meerdere maatschappelijke opgaven op dezelfde ruimte te integreren, zal uiteindelijk verlichting op de woningmarkt moeten ontstaan.’

Op de hoogte blijven?